Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




fredag 29. januar 2010

Gjettekonkurranse!

Det er den store vaske-klær-dagen i dag. Å vakse klær er en relativt enkel aktivitet, og pleier sjelden by på noe særlig mer hodebry enn "Hvor er den siste sokken i dette paret? Og i dette? Og i dette? Og i...". I dag, derimot, skulle klesvasken by på litt mer hodebry. For hva var dette?


Virkeligheten er verre enn bildet antyder, men det er min kjære, kjære cardigan, deformert til det ugjenkjennelige. Det tok faktisk et par minutter å få rettet tilstrekkelig på plagget så jeg forstod hva det var. Jeg hang saken på en kleshenger i håp om at det skal gå seg til etter hvert som det tørker. Jeg innser at håpet er i overkant av både sunn optimisme og faktisk realisme. Hva er det som har skjedd? Å vaske klær er jeg egentlig kjempeflink til, og i hele min seksårige "vaskekarriere", har jeg bare én skikkelig blunder på samvittigheten. Jeg har vasket cardiganen just presis etter vaskeanvisningene, og akkurat slik dette plagget har blitt vasket i all dets levetid. Plutselig i dag bestemte det seg for å gjøre opprør liksom? Ja, ja, det er vel ikke alt en stakkars husmor skal forstå her i verden... Også jeg som var så glad i akkurat den cardiganen; jeg får ønske meg en ny.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails