Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




lørdag 26. desember 2009

Den blir aldri tom!

Jeg har noe ganske ordinært på strykerommet mitt, men jeg lurer likevel på om min utgave er litt unik. Eller, er din kanskje maken? Jeg putter daglig noe i den, og flere ganger i uka tar jeg noe ut av den igjen. Alt som blir lagt opp i den tingen, kommer med tid og stunder ut igjen, likevel blir tingen aldri tom.

Jeg snakker selvsagt om skittentøysdunken. Den blir aldri tom! Eller, det hender jo selvsagt innimellom at den er helt tom, men det varer sjelden lenger enn en time eller to. Vaskemaskinen arbeider langt mer enn hva arbeidstilsynet for vaskemaskiner antakeligvis anbefaler, likevel så holder det liksom ikke... Jeg vil påstå at vi har et normalt forhold til klesskift her huset, og alle håndklær brukes to ganger før de kastes på vask. Likevel hoper det seg opp, og endatil er vi bare to personer i dette huset. Jeg tenker med gru på hvordan det blir den dagen vi teller tre eller fler. Er det vanlig å investere i flere vaskemaskiner? Slik at antall vaskemaskiner øker proporsjonalt med antall beboere i boligen? Eller er det bare skittentøysdunken vår som faktisk er litt spesiell?

Nå var den helt tom et par dager før julaften, men i dag var den helt full. Igjen. Det betyr selvsagt at jeg begynner å få det litt travelt, og jeg liker ikke å ha det travelt i jula! Årsaken til at jeg får det litt travelt, er at alt i den skittentøysdunken som ikke er arbeidstøy eller håndklær, skal ned i en koffert innen vi legger oss i morgen kveld. Litt upraktisk å ha med skittentøy på ferie i grunn... Så, her er det bare å brette opp ermene og skride til verks. Dunken skal tømmes og kofferten fylles! Her blir det risikosport å være pusekatt det neste døgnet:

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails