Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 19. februar 2015

Kjærlighetsmagi

Det siste jeg gjør før jeg selv går til ro for natten,
er å se til ungene mine.


Først lister jeg meg bort til døren til Ålle Bålle.
Han sover så lett at dersom jeg går inn til ham, vil han våkne med det samme,
så jeg nøyer meg med å stå musestille i dørsprekken og lytte etter pusten hans.  

Deretter finner jeg veien inn til veslekæll.
Jeg rydder senga fri for leker,
og passer på at han har dyna godt pakket rundt seg på det kalde rommet.
Jeg ser til at han har Ulf og smokken innenfor rekkevidde,
før jeg til sist bøyer meg ned og gir ham et kyss på kinnet.

I det jeg reiser meg for å gå ut igjen,
hvisker jeg alltid
"mamma elsker deg",

og da er det noen ganger at magien oppstår. 
At Busteliten er ved såpass bevissthet at han nikker.


Jeg kan gå til sengs med den gode følelsen;
barna mine vet.

Barna mine vet at de er elsket.


 

2 kommentarer:

Hege sa...

������

Heidi sa...

Det er en herlig følse å legge seg etter å ha sniknusset vidundere. De ligger så fredlig til lading. Og vi har ingen anelse når de er ferdige. Bare å vente og håpe på at det er litt lengre enn alt for tidlig.

Related Posts with Thumbnails