Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 25. april 2013

Tålmodig vår

Kalenderen viser 25. april. For fire år siden hadde jeg allerede brukt sommertøyet mitt noen uker på denne tiden. Nå sitter jeg med superundertøyet på, og koser meg under pleddet mens telys gjør det koselig på bord og i karm. 


Det er ikke egentlig så nøye, syns jeg. Jeg er en av de få menneskene som ikke er så utålmodig etter våren. Det plager meg ikke så ille å fortsatt bruke lue når jeg er ute, og å fyre i ovnen er fortsatt en selvfølge.

Men, at jeg ikke er utålmodig, betyr ikke at jeg ikke nyter de glimtene av vår som vi faktisk har. Da Busteliten og jeg var ute forleden dag, tok vi med oss noen kvister fra plommetreet vårt inn og satte dem i vann. Lenge stod de der helt bare, men plutselig så har knoppene skutt ut. Nå venter vi i spenning på når de første blomstene kommer.


Plommetreet vårt blir nok stående bart en god stund til, men dets tid kommer. Og selv om det er surt og kaldt ute i dag, så vi i alle fall det sikreste vårtegnet av dem alle: skolemusikken som marsjerte i nabolaget, og øvde seg til den store dagen. Busteliten gjorde store øyne da han så dem, og han stusset nok fælt på hva dette var. 

Nå er Busteliten i seng for lengst, og jeg nyter en rolig kveld mens Bustemannen er på farta. I morgen skal det bakes kaker, for i helga skal vi feire Bustemannen som snart har bursdag. Vi får se om ikke jeg stikker innom Bustebloggen med noen smaksprøver. Jeg ønsker alle som titter innom en fortsatt fin kveld, og tusen takk for alle gode kommentarer på gårsdagens innlegg. Det varmet på en litt merkelig dag. Det har forresten kommet til noen nye følgere i det siste også, og hjertelig velkommen skal dere være.

Bildene er fra gangen vår (som jeg skryter så fælt av).
Der har jeg overtalt Bustemannen til å henge opp et speil
foran det stygge sikringsskapet, og under passet det så
fint med en liten hylle. Love it!

Vi blogges!

 

1 kommentar:

Ann-Kristin sa...

Gangen deres er jo bare lekker.. Så skjønner at du vil vise fram det :-)

Lurer på om jeg skal bake en kake for å feire bustemannen din i helga jeg også.. Hehe... :-D Nam! :-)
Jeg venter på våren. Veldig å. :-)

Related Posts with Thumbnails