Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 19. juni 2012

Lette barneleker, dumme mammaer?

Busteliten er en fyr som er glad i å sitte for seg selv, og pusle med sitt. Når han får sitte i lekegrinda si, eller på gulvet, omgitt av lekene sine, ja, da koser han seg veldig. Forleden dag, da han satt slik på gulvet og koste seg, satte jeg meg ned sammen med ham for å leke litt. Han har arvet noen byggeklosser etter meg, så jeg tenkte at vi kunne jo bygge og rive litt.


Busteliten gadd knapt gi meg et blikk, før han forsatte med sitt. Så ble jeg sittende der, da. Med byggeklossene mine. Noen av dem har bilder på alle seks kantene, og fungerer også som puslespill, så jeg tenkte som så, at jeg kunne jo pusle litt med det, da jeg først satt der.


Som sagt, så gjort. Men, så enkelt gjort, skulle det vise seg at det ikke var. Det var jo rett og slett vanskelig å finne to klosser som hørte sammen! Var ikke dette puslespill for småtasser, da? Det manglet riktignok én kloss, men likevel?


Etter mye knoting fikk jeg til slutt frem et bilde. Og da det første bildet var lagt, var det enkelt å knekke koden for de neste fire, før jeg slet litt igjen med det siste. Jeg begynte å lure; er det slik at min iq har blitt redusert i den tiden jeg har vært hjemme med Busteliten, eller er det også slik at barneleker ikke alltid er like lette å forstå seg på?

- Forstår du alltid lekene til barna dine? -
- Er det bare meg som er dum? - 


 

9 kommentarer:

Aileen sa...

Ha,ha :)
Kjenner meg helt igjen. Ikke vet jeg hva som er grunnen, men det blir bare verre etter hvert som barna blir eldre...så kanskje vi mammaer bare blir dummere med årene??? Eller for hvert barn??? (i så fall, så er det vel lite håp for meg, med fem av dem)

Ha en fin dag !!

Berre Kristin sa...

Hihi! Er nok berre du... og eg...;)Har ei dotter på sju som ofte må forklara meg korleis leikane verkar... Så slapp av, ungane forstår sjølv om ikkje me gjer det!

Stine Westmoen sa...

Bare vent til du må "hjelpe" med playstation... Funker dårlig!

Lillis verden sa...

He he, kjenner den ja ;) Satser på at det skyldes at barn tenker "på en annen måte" og ikke at vi
er dummere ;)

Et Levende Hjem sa...

Hehehe... Ironisk at du har reklame for NKI Nettstudier rett under dette innlegget... :)

Vi sliter nok alle med å forstå lekene til tider... Mer enn en gang har minstemann vært hysterisk forbanna på meg, når jeg ikke har klart å forklare lego-bruksanvisningen ved første øyekast...

Ha en fin tirsdag, og en leken uke!

Klem
Vibeke

Mormorfarmor Inger sa...

haha - men hadde Busteliten greid den der hadde han hatt en IQ som ikke hadde vært bra for han tror jeg ;)
Husker de puslespillene der fra mine var små. Ikke enkelt nei. Men de knekte koden, og lærte meg at det bare var å snu tre og tre av gangen, så kom det opp nytt bilde. Genialt!

Guri sa...

You are not alone....... Og det blir verre jo gamlere de blir ;)
KLÆM

Anonym sa...

Du skulle bare prøve å være i "brukten" når vi får inn ei kasse med leker!! Særlig "gutte greier". Utrolig mye pusle greier! Jeg gjemmer de unna til noen andre kommer på jobb, og da "ser" jeg plutselig den kassa der. Nææ se der, ei kasse med leker jeg ikke har sett, tar du den, jeg er opptatt...men nå er det jo ILLE lenge siden jeg hadde barn, da. Og ingen gutter heller:-) Anita W

Elisabeth, innerst i veien sa...

Sånne klosser hadde jeg også! Vent til du runder 40, da blir du klok igjen....eller så senil og dum at du ikke forstår bedre. :-)

Related Posts with Thumbnails