Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




mandag 7. mai 2012

På feil arena

Bustenellik er absolutt mer teoretisk anlagt enn praktisk. 
Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke har en praktisk side;
den bare er ikke like effektiv som den teoretiske.
Bustemannen er snekker. Skikkelig handyman.
Sånn sett utfyller vi hverandre godt.
Arbeidsfordelingen er på en måte allerede gitt.


Men, Bustemannen er en veldig travel mann.
Dere vet vel alle hvordan det var med skomakerens barn?
Bustenellik er litt utålmodig, og liker ikke så godt at ting
ligger på vent. Likevel så blir det gjerne til at jeg venter;
med hammer og spiker får jeg fullstendig prestasjonsangst
i min manns nærvær. Jeg vet jeg kan, men det blir så 
klønete når proffen står og følger med.


Nå er Bustemannen på jobb.
Jeg har tatt skjeen, eller rettere sagt skrujernet, i egen hånd.
Jeg gadd ikke vente. Jeg vet han er opptatt når han kommer hjem også.
Nå lurer jeg imidlertid på to ting:
1) Hvor lang tid vil det ta før han ser
at det har kommet opp noe nytt?
2) Hvordan blir mottakelsen på at Bustenellik
har tatt seg inn på Bustemannens arena?

Om en times tid er han hjemme fra jobb.
Jeg venter i spenning.


4 kommentarer:

Mormorfarmor Inger sa...

Er han lik mannen i hus (som forøvrig egentlig er rørlegger, men som kan det meste av andre håndverk også)... så er det ikke sikkert han ser det ;)
Men bra jobba!!! Ja noen ganger må man bare...

Jijji sa...

Synes du er flink, jeg ;) Lykke til med reaksjonen til Bustemannen;)

Klem fra Jijji

Anonym sa...

Spenning i hverdagen, hehe..

Det kan ta mer energi, eller gi negativ energi, å vente på at den andre skal gjøre noe enn å få det unna selv. Disse små tingene kan bli ganske store etterhvert hvis man ikke tar tak i de.

Det tar vel en ukes tid før han oppdager hva du har bedrevet tiden med bak hans rygg..?

Anna sa...

Har vokst opp som snekkerdatter, så vet AKKURAT hvordan det er. Nei, bare å gjøre det man kan gjøre selv, ellers kan man vente til det gror mose på en.. =)

Om og når han oppdager d, hmmm.. Hadde det blitt skjevt hadde han sett d med en gang, men med de rette knaggrekkene dine kan ta sin tid.. En uke? =)

Related Posts with Thumbnails