Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




tirsdag 6. mars 2012

DIY: Skjermbrett

Som jeg såvidt var inne på i forrige innlegg om rommet til Busteliten, så har vi forsøkt å dele rommet i to; én del til lek og én del til hvile. Ideen til hvordan vi kunne gjøre det, fikk jeg fra Äntligen Hemma, et program på svensk TV4. Løsningen var helt enkelt et skjermbrett.


Jeg syns det er både et praktisk og anvendelig møbel. Skjermbrettet kan Busteliten dessuten ha med seg videre gjennom oppveksten. Det skal ikke store forandringene til for å gi det et nytt uttrykk. Skulle han imidlertid bli lei, står mamma'n klar til å arve.


Etter først å ha gjort grunningsarbeidet med kvistlakk og hvitmaling, har vi satt på magnettapet, som deretter har blitt malt med tavlemaling. Da har veslekæll et sted han kan lage kunst rett på "veggen" med kritt, men også et sted der han kan henge opp tegninger og annet, eller leke seg med magnetbokstavene fra Sebra, slik som mamma'n allerede har gjort.


På den midterste plata, har vi hengt opp en høydemåler som jeg har kjøpt på Kremmerhuset. Små sopper med borrelås, viser hvor stor Busteliten vokser seg. Den øverste soppen står nå på 67 cm.


Falsterbotapeten fra Borås er bare helt nydelig, syns jeg.
Denne er tapetsert på alle de sidene som vender mot Busteliten sin seng.
Noe vakkert å hvile øynene på før man sovner, må da være en fin avslutning på dagen?


Det var en tidkrevende prosess, ettersom det gikk med mye tid til tørking av både maling og lim. Siden jeg jo var gravid, kunne jeg ikke holde på med dette selv, og Bustemannen påstår at dette er det første og siste skjermbrettet han har laget. Han har nemlig ikke tålmodighet til slikt "småtteri". Det har derimot jeg, og det er ikke utenkelig at det kommer til fler skjermbrett i Bustehjemmet med tiden - made by me.   

 

7 kommentarer:

Janet sa...

Applaus. Det der var genialt. Og så så fint, da!

Fru Andersen sa...

Wow, så fint, og så lurt! Kjempefin den tapeten, hadde sovet som en prinsesse om jeg fikk se på den rett før jeg sovnet. Men siden jeg stirrer rett i de brune skapene våre så sover jeg ikke så prinsesseaktig;-) Smart med tavle på. Jeg har ordnet en tavle på kjøkkenet nå, og den elsker minstejenten, så kanskje jeg burde malt litt tavle på rommet hennes også....

God ettermiddag til dere tre! Klemmer:-)

Anonym sa...

Så flott!! Kjekt å kunne dele rommet i to soner. Nydelig tapet!
Klem

Christine sa...

So fint! Flinke og kreativ du e :)

Kjempe fin tapet, og flott gutte rom :)

Klem frå Christine

InstatreffNorge sa...

ÅÅÅ så flinke dere er, den ble jo helt super:):)
Elsker tapeten, det er akkurat sånn jeg ser for meg på et landlig stort kjøkken en dag...sukk...

Gleder meg til fredag:)

Klemmer

RoseSommer sa...

Gjett om det er mange bloggere som drømmer om en kopi av dette. Det var kjempefint. Og rett og slett et spennende møbel.

Nennes sa...

Flott :)
Kreativ og flink du!

Related Posts with Thumbnails