Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 23. februar 2012

Bustelitens lille hule

Jeg har jo lovet dere dette i lengre tid, og her kommer det:
Bilder fra rommet til Busteliten! 


Det er smartpanel med enkeltfas på veggene, og slett gipstak.
Vi syns det var greit å ha et nøytralt utgangspunkt.
Da kan vi enkelt gjøre endringer i interiøret senere uten at
det behøver å bli så veldig dyrt.


Lampene har vi kjøpt på IKEA. Det var vanskelig å finne barnelamper
som ikke var dekorert med Biler eller Hello Kitty, og da syns jeg det var
finere med helt enkle lamper. Så får vi heller ta diskusjonen på Biler eller
ikke Biler om en fem års tid.


Rommet, som ble pusset opp i sommer, var en godt bevart
hemmelighet frem til Busteliten var født. Det var bare vi som visste
kjønnet på den lille, og rommet bærer selvsagt preg av at det er en liten gutt
som bor der.


På nattbordet (som får sitt eget innlegg senere) ligger boken
vi leser i hver kveld. Om Lille Hare Hasselbrun som er så glad i
Store Hare Hasselbrun, og gjerne vil fortelle ham det. En søt og
hjertevarm bok, som vi syns det er veldig koselig å lese i for veslekæll.


Da sitter vi her i denne gamle gyngestolen og gynger og koser oss.
Gyngestolen er det Bustelitens tipp-tippoldefar som har laget.
Putene i den er det jeg som har sydd trekk til, men akkurat nå ligger det
et saueskinn fra IKEA der og skaper en lun følelse. 
Gulvteppet er fra Home & Cottage.


I sprinkelsenga si sover han trygt og godt. I kroken sitter det
en myk sau og passer på. Sengesettet er kjøpt på Home & Cottage,
og det fine babyteppet er det grandtanten min som har strikket til ham.
Bamsen under her, er fra Kremmerhuset.


Siden det har blitt nokså mange bilder, har jeg valgt å dele
det opp litt, og dette var altså de første. Er dere klare for fler?

 

 

9 kommentarer:

sisselastrid sa...

Så heldig Busteliten er som kan sove på eit so fint soverom :)
Syns dåkke har gjort ein kjempefin jobb med det!
Eg gledar meg til vi får bygd på huset - for då skal vi alle 5 få nye soverom ;)

Ha ein fin fin dag vidare!

Klem

Renate sa...

Så koselig rom! Tenker busteliten trives godt der :)
Ha en fin kveld!
Klem

Tove `blogg verden sa...

Så fint rom han har :) Veldig greit med hvitt på vegger, blir så mange farger på barnerom når de får masse leker.Greit med et nøytralt utgangspunkt da ja ;)
klem Tove

Hegeslilleboble sa...

Nydelig rom, er sikker på at det blir mye kos her fremover:).

Monica fra Moxas Univers sa...

Det var et utrolig pent rom! Også fikk jeg se taklampe fra IKEAs årstid! ME LIKE! Jeg elsker den lampeserien og har den både i stålamper og bordlamper.. Ungenes rom skal gjøres i stand nå på vårparten, og jeg har også tenkt å fjerne barnelamper og bytte de ut med voksenlamper. Nå er yngste 6 år, blir 7 til høsten.. så de syntes heldigvis at voksent interiør er stas.. store gutter vettu!

lise sa...

Gratulerer med nominasjon til den høythengende tittelen Årets fjaseblogg. Kåringen pågår frem til og med 1. mars. Som nominert er du en av dem med størst innflytelse!

Sjekk her: http://www.lises.net/blogg/?p=5506

Fru Andersen sa...

Så fint et rom! Burde jo stukket nesen inn der da vi var hos deg....jeg aner ikke hvordan jeg skal få et litt gutteaktig preg på Leos rom. Som før var Stellas rom...Ut med rosa og inn med blått er vel et sted å begynne ;-) Likte taklampen!

God helg og fredda til dere!

Lindas Lille Leilighet sa...

Kjempekoselig..rett og slett:) Elsker barnerom som er dekorert med myke farger..og uten biler og alle slags lisens produkter:P ..Selv om det er utrolig populært hos de små;P hehe

Gyngestolen så ut som en skikkelig kosestol, og boka dere leser hørtes søøøt ut:) Lille busteliten koser seg nok inne på rommet sitt vil jeg tro:)

Evelyn sa...

Hei :) for et flott og koselig rom.. heldig lillegutten som får lov å ligge på et slik koselig rom.. og så godt det var å se et rom med bare duse farger uten alt dette mote greiene...

Dette kan du.. kjempe koselig :):)

Gleder meg til å se mere :)

Ha en fin dag og helg :):)

Related Posts with Thumbnails