Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 17. mars 2011

Et spennende prosjekt

Endelig er tiden inne for å dele med dere det store prosjektet som er på gang i Bustehjemmet. Prosjektet har allerede pågått lenge, men de neste månedene vil mer og mer tid vies til nettopp dette prosjektet, og da passer det jo fint å dele det med dere akkurat nå.

                                                                                                  

I 2007 kjøpte Bustemannen og jeg det som opprinnelig hadde vært en gammel husmannsplass, med ett måls tomt, og tre bygninger: selve bolighuset, oppført 1894, et stort skjul og et bryggerhus. Det var mye som måtte gjøres, men vi falt pladask fra første stund.


Vedlikeholdsbehovet var absolutt størst på bryggerhuset. Nøyaktig når det ble oppført, vites ikke, men da vi kjøpte huset, var bryggerhuset i en så dårlig forfatning at det ikke engang var taksert. Det fulgte rett og slett med på kjøpet.


Desverre har undertegnede slurvet litt med dokumentasjonen, men det kan med trygghet fastslås at det ikke var stort å se på. Ingenting hadde vært gjort siden midten av åttitallet; malingen flasset av både ute og inne, gulvene sviktet, og taket var heller ikke mye å stole på.


Av alt som måtte gjøres, var det altså bryggerhuset som ble stående øverst på prioriteringslista vår. Ulike årsaker har gjort at prosjektet har tatt lenger tid en først planlagt, men nå nærmer det seg slutten. I tiden fremover, har jeg lyst til å dele med dere hele prosessen, fra begynnelse til slutt, sånn litt etter litt.
Har dere lyst til å se?   


19 kommentarer:

Frøydis sa...

Jaaaa, jeg vil SEEE! Så gøy! Spennende! Blir sikkert rålekkert!

Klem fra mæ

RoseSommer sa...

Klart vi vil se!!
Jeg vokste opp på en sånn husmannsplass med gammelt bryggerhus. Sannsynligvis var det også veldig gammelt, og hadde grue og bakerovn.
Den gang var det en selvfølgelig del av mitt liv, og det er vel først de siste årene jeg innser hvor koselig og kjekt det er med et skikkelig bryggerhus. (Vi har et uthus nå også, men ikke så stort, og nytt så noen SJEL er det ikke akkurat i det....)
Gleder meg til kommende oppussingsrapporter.

Oline sa...

Jaa. Eg vil sjå! Så spennande!

Håpar du har ein finfin dag. Klem Oline

sylvia sa...

åå jaaaa jeg vil å se,
så herlig da.
klem fra sylvia

Elin sa...

Jaaaaaa klart jeg vil se:)...Åååå som jeg gleder meg:)

Klemmer Ea

fryd&forandring sa...

Selvfølgelig vil jeg se, så spennende!!!
Klem

Line Elisabeth sa...

Hei:)
Så spennende! Blir artig å følge med på oppussingen:)

Ha en fin torsdag!

Klem Line E.

Pia sa...

Så spennende! Sikkert masse jobbing!

Anonym sa...

jeg vil se mer nå! med en gang! :) hehe. gleder meg til fortsettelsen! :)

Ja, vi skal selge leiligheten. Har ikke funnet noe annet ennå. Vi håper bare vi får lån så vi kan finne noe, for her rett og slett kveles vi..

Christine sa...

Oi, so spennande!! Klart me vil sjå :) Med ein gong, og alt :)

Glede meg!

Klem

Anonym sa...

Spennende! Gleder meg til å se resultatet!
Klem

mimmi-leone sa...

Så spennede, det har jeg lyst til å se!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Jennys fire vegger sa...

Å kjære vakre vene; JAAAAH!! :-D Gleder meg!!

Ha en fin kveld.
Klem Jenny

Åshild sa...

Gjett! Når du er ferdig kan jeg følge opp med vårt bryggerhus. Der er det dårligere med etter- bilder. Det ble flyttet inn nesten før malinga var helt tørr, og ikke av oss.

Synes det er så dristig og driftig at så mange veldig unge kjøper gamle hus, etter igang med omfattende arbeider og redder husene for ettertiden.

Randi sa...

Jaaaaah, jeg elsker prosjekter!! Ser virkelig spennende ut- vil se meeeeer;)
Klem, Randi

hh sa...

Jaa! Gi oss mer!

Manne's hverdag sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅH SÅÅÅ SPENNENDE!!!

Gleder meg til å se mer!!!

Ha en flott helg!!!

Hilsen
Marianne

Tove sa...

Jepp, det vil jeg...
Ønsker deg en fin dag
Klem Tove

Ingrid Tunheim sa...

Skrekk og gru!!!!! Litt av en jobb i vente.....men når en er motivert er det jo stort sett bare morsomt. Gleder meg til å se resultatet. Ha en flott helg.

Related Posts with Thumbnails