Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




torsdag 12. august 2010

Endelig! Lynsjefest!

Nå og da hender det at ord ikke strekker til. Som for eksempel når man føler et ufattelig sinne mot noen. Get kan jo som rett ut av løse lufta brukes som eksempel i så måte. Ikke vet jeg hva de tror de driver med, men butikk er det hvertfall ikke, for makan til … nei, det finnes rett og slett ikke noe makan, for ingenting i hele verden er så totalt udugelig som Get.


Klokken viste 08.46 i dag tidlig, jeg skulle på nett for å betale regninger, men nettet? Det var selvsagt ute av drift. Igjen. Allerede i det jeg oppdaget at nettet var borte, kjente jeg et voldsomt raseri bygge seg opp, og jeg grep fatt i telefonen og tastet 02123 – et nummer jeg kan vel så godt utenat som mitt eget fødsels- og personnummer. ”Kundeservice er nå stengt”, var den klare beskjeden jeg fikk i den andre enden. Jeg lirte av meg noen gloser som ikke sømmer seg, verken for meg eller deg, og kylte telefonen hardt i bordplata. Hvilket kundeservice er det som ikke er åpent etter klokka 08.00 en torsdagsmorgen? For ikke å si døgnet rundt? Jeg var på nippet til å dø av latter, enda så sint jeg var.

”Välkomna, vad kan vi stå till tjänst med?” undret den svenske tjejen i andre enden. ”Jaså? Har dere endelig åpnet kundeservice, nå?” bjeffet jeg og registrerte at klokka var 09.00. ”Har dere åpnet internettet også, da kanskje?” fortsatte jeg. ”Ja-ha, har ni problem med internet?” frågade tjejen. ”Problemer ja? Problemet er vel strengt tatt hele Get!” tordnet jeg. ”Internett er jo mer nede enn oppe her i huset, og dere sender jo ikke akkurat nullfakturaer!” ”Ne-hei, okej, då gör vi så här” svarte tjejen og guidet meg gjennom en rekke operasjoner. ”Fungerar internet nu, va?” ”Nei! Det hadde jeg da sannelig ikke forventet heller! Det jeg imidlertid forventer, er at all den tid jeg er uten internett, trekkes fra på regningen. Jeg er jo ikke interessert i å betale for noe jeg ikke får,” sa jeg. ”Ja-a! Självklart! Vi gör så här, jag föredrar 50 % från din räkning den här månaden, också skickar jag hem en tekniker till dig i morron. Okej?” ”Ja, det høres fint ut. Takk.” ”Bra, då kommer han mellan klockan 12 og klockan fyra i morron. Han ringer dej.” Klikk.

Plutselig gikk det opp for meg – jeg befinner meg jo faktisk i en drømmesituasjon: I tre lange år har jeg drømt om å få ta rotta på en, og plutselig får jeg ham servert på sølvfat – jeg får en Get-ansatt like inn i min egen stue! Stakkars, han vil komme til å angre på at han gikk på jobb fredag den trettende. Etter at jeg er ferdig med ham, vil han komme til å pisse i buksene bare han ser en svart katt! Bare tanken på all den moroa jeg kan ha med ham, får meg i bedre humør. Mannen kunne jo for eksempel knebles og plasseres under en dryppende kran? Med litt flaks, er Selma (håper han er hyperallergisk) i godt humør i morra også, og da kan det jo bli riktig så festlig. Ikke visste jeg at jeg var så ondskapsfull, men det er visst utrolig hva desperasjon gjør med et menneske. Jeg for min del kan bare skylde på at jeg var i psykisk ubalanse i gjerningsøyeblikket, drevet til det av Get selv. Verre blir det for tjejen på sentralbordet – det var jo tross alt hun som sendte den stakkars mannen rett i fella. Ho-ho! Jeg kan nesten ikke vente til i morra. Siden den største gleden er den du deler med andre, og det er flere i nabolaget som har en uplukket hønsegård med Get, har jeg likegodt sendt ut invitasjon til lynsjefest i Bustehjemmet mellom klokka 12 og klokka 16 i morra. Vi får håpe Get-mannen ikke har lagt de helt store planene for helgen, han skal ikke føle seg så altfor sikker på at han ikke må jobbe ”overtid” i morra  helgen.

Moa-ha-ha-ha-ha!

 

9 kommentarer:

Lena Celine sa...

Lykke til med festen i morgen!!!
Får nå håpe at fyren dukker opp?! Har vært borti slike før. Så går nå daga'n så ringer dem og beklager at de ikke kom.

Klemmer fra Lena

Anonym sa...

Like rolig og avbalansert som vanlig ja...Pappa

Pia sa...

Skjønner at her blir det en oppfølger...
Du får ta det litt rolig med han fyren, da, han er jo bare et stakkars utsendt arbeider..

Bustenellik sa...

Pappa: Jada, helt fin :D Vi burde ha noen fellesnevnere i DNA, så du kjenner vel følelsen.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ho, ho, nå bare mangler det at Get-mannen ikke dukker opp til avtalt tid....det skjer jo det også.

Noatunfrua sa...

Hehehe! Du, altså :p
Men du, det er jo ikke reparatøren sin feil at ikke Get klarer å levere varene, da... :p Dere får heller terrorisere kundeserviceansatte til de sier opp hele gjengen og ledelsen innser at de bør fikse linja hos dere ASAP hvis de skal kunne beholde de ansatte :P

Uansett - lykke til... til både deg og reparatøren..

Unknown sa...

"Viktig melding"!:

Eg invitere te BLOGGTREFF (på kort varsel)! ;o)

Hadde vore sååå gøy om me kunne fått te å treffast!!!

Spre budskapet :o)

http://kreativimpulsiv.blogspot.com/2010/08/bloggtreff-pa-kort-varsel.html

Og værr nå litt snill med stakkars Getmannen i mårå, e jo ikkje hans feil stakkars... ;o)
Og gå ALDRI øve te Ice.net jaffal!!! Eg har hatt lignande frustrasjoner der kan du sei... (inkl. maaaasse banneord...)

Maruska sa...

Glad jeg ikke er den mannen :P hihi.
Får håpe han overlever.
Takk for koslig melding hos meg!!
Så håper jeg du får en herlig helg og at du
får tatt rotta på Get ;)
Klem Marie

Anonym sa...

Åssen gikk det med han Getmannen ?
Eller kanskje mere interesant, funker internett nå ?

Related Posts with Thumbnails