Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




onsdag 10. februar 2010

Kveldens namnam

dag hadde vi kaffibesøk av pappa og hans fru; kjempekoselig. Hadde jeg vært skikkelig husmor, hadde jeg sikkert servert gjærbakst til kaffi'n, men det får vente til helga. I stedet stod kladdkake på menyen. Oppskriften fikk jeg av en venninne, og siden resulatet blir så godt, tenkte jeg å dele den med dere. Gode opplevelser skal deles sies det.

Kladdkake

200 g sjokolade
200 g smør
4 egg
2 dl sukker
2 1/2 dl hvetemel
1 ts bakepulver

Smelt sjokolade og smør. Avkjøl. Rør i øvrige ingredienser. Stekes midt i ovnen på 225°C i ca.20-25 min; kakens kjerne skal være bløt. Serveres varm, gjerne med vaniljeis som tilbehør.



Hver smitt og smule forsvant, og det er vel det beste kompliment en kokk kan få? Soodus og Selma fikk også delta i festen med hver sin lille (smeltede) isklump, servert på det flotteste serviset.

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails