Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




søndag 21. februar 2010

Et nytt "familiemedlem"



Vel, det samme kan vi vel si for blomster også? Jeg syns det er kjempekoselig med blomster, og jeg gjør mitt beste for at huset skal være pyntet med blomster til enhver tid. At det er lett skal jeg ikke påstå, og jeg er ikke som bestemor; velsignet med grønne fingre. Jeg gjør imidlertid så godt jeg bare kan, og før helgen skaffet jeg meg et nytt lite "prosjekt". Jeg klarte ikke gå forbi denne lille skjønne når jeg var innom blomsterbutikken på fredag, og jeg tenkte at den passet perfekt inn på det nyoppussede arbeidsrommet mitt.


Etter å ha lett litt i mammas "350 stueplanter" fant jeg den under navnet Ceropegia - Lanterneplante. "Den lille sukkulenten er ideell som stueplante" står det å lese, og den "vannes sparsomt året rundt". Perfekt for en fjortendagersvanner som meg! Dama i blomsterbutikken sa dessuten at den vokste fort, og planter som vokser fort får meg til å tro at jeg er dyktig med blomster. Renspikka tøys og fanteri selvsagt, men selvtillitt er godt for sjela! Så får vi se da, hvordan det går med min vesle Ceropegia. Liten og søt, og gir masse glede!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails