Velkommen til Bustebloggen

En utpreget hverdagsblogg med små gløtt fra en hverdag som nok ikke er så festlig som mange skulle tro. Her luftes små og store tanker, det skrytes av interiør og gryende håndarbeidsferdigheter, mens hverdagsgledene står i sentrum. Det hele krydres med en stor porsjon humor, men har også små stikk av alvor. Håper du vil like deg her, og legg gjerne igjen et spor før du går.




lørdag 19. desember 2009

Julebord sa du?

Julebordsesongen er nok en gang over oss, og her går det slag i slag. Vi går fra julemiddag til julemiddag, og gir oss liksom aldri. Siden jeg aldri har "en tråd å ha på meg", går vaskemaskinen kontinuerlig, og jeg har mer eller mindre tatt bolig på badet slik at jeg kan (prøve å) fjonge meg opp. En julebord kjennetegnes av typiskheter som overstadig berusede mennesker, bråk i taxikøer, bukseknapper som spretter i alle retninger etter inntatt måltid, tilfeldige bekjentskaper som fører til både det ene og det andre, gavebytter og påfølgende fylleangst dagen derpå. For min del vil jeg imidlertid påstå at julebordsesongen heller kjennetegnes av at...
  1.  ... halve desemberlønninga går med til hårspray.
  2. ... baderomsskiltet byttes ut med et skilt som varsler om gass under trykk.
  3. ... man blir høy av å trekke pusten på badet.
  4. ... gassmaske er påkrevd som en følge av punkt 3.
  5. ... klisterfjerner må anskaffes for å rengjøre hendene. Dette med bakgrunn i prinsippet om at "likt løser likt".
  6. ... frisyren er like fin, selv etter en natts søvn og påfølgende hårvask.
  7. ... halve januarlønninga går med til hårkurer.  
I kveld er det på'n igjen. Jeg slipper imidlertid å bruke tid på håret; det har vært klart siden julebordet i går!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails